Padangos – restauruotos ar naujos?

Pamažu, bet nenumaldomai artėja laikas, kai vasarines padangas reikės keisti žieminėmis. Apie tai gali negalvoti nebent tie, kurie savo transporto priemones apmovę visiems sezonams tinkamomis padangomis, nors tai ir nėra pats geriausias sprendimas (Demisezoninių padangų nebūna).

Apie tai, kokios padangos būna ir kaip jas atskirti, jau esame rašę (Kaip teisingai išsirinkti žiemines padangas?Padangos. Pagrindiniai dalykai, ką apie jas reiktų žinoti nespecialistuiPadangų žymėjimas Žieminės padangos – saugumas svarbiausia), tad šiandien pakalbėkime apie tas pačias padangas, tik restauruotas.

Taigi, artėjant žiemai vairuotojai gali rinktis: naudoti senas padangas, pirkti naujas ar pirkti restauruotas. Pasak „Autovisatos” serviso specialistų, padangų restauravimo būdai yra du: karštasis ir šaltasis. Nesigilinant įvisus techninius niuansus trumpai galima būtų pasakyti, kad jie skiriasi tuo, jog vienu atveju nauja guma ant senos padangos tvirtinama ir protektorius formuojamas esant apie +100 C temperatūrai, kitu atveju temperatūra siekia +130-140 C.

Ir čia prasideda tam tikri niuansai. Turbūt ne visi vairuotojai žino, kad šaltuoju būdu restauruotos padangos yra kokybiškesnės. Kai restauracijos temperatūra viršija +100 C, restauruojamos padangos karkasas praranda savo charakteristikas ir tokiu būdu restauruotos padangos tarnauja gerokai trumpiau. Be to, karštuoju būdu padangas galima restauruoti tik vieną kartą.

Taip pat prieš perkant restauruotas padangas reiktų pasidomėti jų bandymų „darbinėmis sąlygomis” rezultatais. Nepriklausomų žurnalistų atlikti bandymai parodė, kad ant šlapio asfalto restauruotos padangos gerokai atsilieka nuo naujų. Jų gerokai prastesnis sukibimas, sunkiau įsibėgėti ar stabdyti. Staigiau pasukus, tokiomis padangomis „avintis” automobilis gali tapti išvis nevaldomas. Beje, tokios pačios problemos ir važiuojant sausu asfaltu, tik prisideda greitesnis padangų dėvėjimasis.

Taip, restauruotos padagos kainuos pigiau už naujas, tačiau labai gali būti, kad jų senieji matmenys neatitiks realių skaičių. Padanga ne batas – nusiėmęs vietoje nepasimatuosi. Be to, restauruotas padangas, kaip rodo praktika, gali būti sunku subalansuoti. Kas atsitiks, jei bus važinėjama nesubalansuotomis padangomis? Jos greičiau dėvėsis, automobilis bus sunkiau valdomas, važiavimas nelygus ir nemalonus…

Tik naujos padangos turi spalvotas žymas ant protektoriaus

Reiktų nepamiršti ir to, kad, tarkim, naudoti restauruotas padangas ant autobusų vairuojamųjų ratų draudžiama, o sunkvežimiuose jas galima naudoti tik ant prievadų ašių ratų. Motociklų padangos nerestauruojamos. Šie faktai taip pat nemažai pasako.

Restauruotų padangų pirkėjai gali susidurti su dar viena problema. Vizualiai nespecialistui sunku bus atskirti restauruotą padangą nuo naujos. Tai žinodami, kai kurie padangų pardavėjai patikliems pirkėjams restauruotas padangas parduoda kaip naujas. Manau, komentarų čia nereikia. Pažiūrėjus atidžiau matyti, kad protektorius privulkanizuotas. Paties protektoriaus spalva skiriasi nuo kordo spalvos. Nebėra spalvotų žymų ant protektoriaus, nėra protektoriaus nusidėvėjimo

autoreviu.lt

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.